Tillbaka!

Hej igen! Förlåt för att jag inte bloggat mycket, men på surf camp hade vi inget internet och vi har nu tagit oss upp till Surfers paradise, gold cost och har haft fullt upp med jobbletande och lägenhetsletande.
Det är jätte kul att se att ni varit inne på min blogg ändå och letat efter nya inlägg. Det gör det så mycket roligare att uppdatera när man vet att folk faktiskt läser om min resa.

Vi börjar att prata lite om Surf Camp.
Surf Camp är ett surfläger anordnat av RipCurl, ett surfmärke här i Australien. Vi höll till på Seven mile beach som ligger 2 timmar söder om Sydney. Vi betalade 495 AUD för 5 dagars surfing, frukost lunch och middag och boende. Vi var dubbelt så många på campet den här veckan i jämförelse med andra veckor. Vi var 90 stycken då istället för 45 så vi var indelade i två grupper och sen var varje grupp indelade i 3 grupper så det blev sammanlagt 6 st grupper om ca.15 personer med 2 coacher/grupp.
En vanlig dag på Surf Camp såg ut ungefär såhär.
7.00 grupp 1 frukost
8.30 grupp 1 lektion a 2 timmar. Grupp 2 frukost
10.30 grupp 2 lektion a 2 timmar.
11.00 grupp 1 lunch
13.00 grupp 2 lunch. grupp 1 lektion a 2 timmar.
15.30 grupp 2 lektion a 2 timmar.
18.00 grupp 1 middag
19.00 grupp 2 middag

Som ni ser ett ganska hektiskt schema, så tiden gick väldigt snabbt, men det var kul (och sjukt jobbigt för armarna) att surfa 4 timmar/ dag i 5 dagar! "Som tur var" blev en lektion inställt på grund av för hård vind på land och den första lektionen fick avbrytas på grund av regn och blixtar.
Efter middag och mellan alla olika aktiviteter satt folk och drack vin/öl, andra låg i hängmattan, vissa solade, andra pratade surfing med instruktörerna och vissa kollade på surfingfilmer.

Lägret i helhet var det bästa surfinglägret och det kan jag säga även om det är det ända jag varit på och det kan jag göra pågrund av instruktörena och arrangörrern som var de bästa. Alla och då menar jag alla kunde surfa efter 5 dagar och ingen blev bortglömt och instruktörerna brann verkligen för det de gjorde. De älskade att se oss surfa och försöka och ingen kände sig dålig för allt vi gjorde såg de som framsteg och om det är något land som har självförtroende och ger feedback så är det Australien. Alla är så generösa!! Och på lägret var de extra snälla! Så alla som åker till Australien och vill surfa, åk till Sydney, boka in er på Surf Camp Australia arrangerat av Rip Curl. Åker du med Work and travel har du även 100 dollar rabatt.
Vi blev även fotade och filmade varje dag, som jag ska visa på bloggen när jag har tillgång till mina bilder via datorn.


Nu om Surfers paradise.
Vi åkte hit med buss som tog 15 timmar natten mellan lördag och söndag. Vi hade redan bokat in oss på ett hostell, och har nu förlängt där så vi kommer stanna i en vecka och förhoppningsvis sen kunna flytta till en lägenhet, men det verkar lite svårt på grund av att de flesta hyreslägenheterna hyrs ut i 6 eller 12 månader och vi ska stanna 2-3 månader. Men nu har vi hittat lite olika lägenhetshotell som vi funderar på att kolla upp.
Jobbletandet började vi med igår och jag och Fanny satt o tittade på gumtree som är Australiens blocket och hittade ett marknadsföringsjobb som vi sökte. Imorse var vi på intervju och imorgon ska vi provjobba så det verkar gött!
Jobbet är inte det bästa då det inte är en fast lön utan man ska dela ut gratis saker och skraplotter och om de vinner på lotterna får de lämna en deposit på 20 dollar som jag får lägga i fickan och så får de som vinner ta sig till ett resort och hämta ut sitt pris och får där tillbaka sin deposit på 20 dollar av resortet. Hämtar dom ut priser får jag även 80 dollar in på mitt konto. De vi egentligen gör då är att dela ut saker som företaget fått av sponsorer för att gäster ska ta sig till de här olika resorten och boka in sig där.
Vi får se hur det är på provjobbet imorgon, om det inte är så många som vill skrapa och om oddsen att vinna är låga är det kanske inte värt slitet..

Skriver mer imorgon förhoppningsvis och så småningom kommer bilder.
Bye mates!




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR