Äntligen!

Min dator fungerar igen! Känns hur underbart som helst att få skriva med å, ä och ö igen och jag kan äntligen andas ut och veta att alla mina bilder från kamera och telefon säkerhetskopierats till skydrive och jag kan äntligen dela med mig av bilder! Så nu kommer bloggen förhoppningsvis komma igång på riktigt! Sist jag skrev (tror jag) skulle jag på intervju. Well, jag fick jobbet och jobbade en vecka, men sa sen upp mig.. Det var skitlön och inte värt slitet. Får leta vidare helt enkelt. Vi har varit på typ afterwork på vårat internetcafé Peterpan. Vi är stammisar där så de bjöd in oss och deras andra stammisar på goon och öl kväll, vem tackar nej till det? Vi tog bussen till Coombabah och träffade våra första kängurus och koalor häromdagen. En koala var faktiskt vaken, bra timat! Såg catching fire med Fanny, Becci och Kim häromdagen också. Så bra! Nu längtar jag till bok tre som jag tvingat mig själv att inte läsa förens jag sett film 2. Ska se om kära mor eller far kanske vill skicka ner en till mig på svenska, hehe. Våra grannar som är göteborgare Elin, Tove, Sara och Linda lämnade oss tyvärr igår. Linda och Sara är på deras väg hem nu, alltså på g mot Sydney och sen Sverige och Elin o Tove är påväg mot Perth då de fått jobb där. Sjukt härliga budar som jag ska försöka hålla kontakten med! Igår var det andra advent, snart jul, helt sjukt. Jag saknar alla julkalendrar som jag kollar om varje år. Pelle svanslös, Diselråttor och sjömansmöss, Greveholm (den första) och såklart den som går på teve. Men iår blir det inga diselråttor, spöken eller katter utan svans utan en jul i sommarens tecken med palmer utanför fönstret och paraplydrinkar i handen. Vi har dock blivit inbjudna till några svenskar här i Surfers på julafton. Cecilia och Cassandra, som pluggar här, pluggar med några fler från Sverige och de ska anordna svensk jul i Australien, men det kan nog bli hur trevligt som helst! Får se vad som händer på nyår, har hört lite blandat om nyårsfirandet här i Surfers. Nu kommer här lite bilder från Coombabah. Enjoy Cheers mate.




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR