Barriarrevet, Cairns

Lovade att skriva om min andra vistelse pa barriarrevet. Under tiden vi var i Cairns bokade Tove, Philip och Arvin in sig pa en dykcertifikats kurs. Jag var inte sa intresserad av att dyka sa jag valde att ta en endagstur pa revet med snorkling och ett valfritt forsta dyk med tuber. Nar jag skulle boka min dagstur var Toves kompis Josefine och besokte oss i Cairns sa hon foljde med mig pa dagsturen. Och det ar sa himla fint vid barriarrevet!! Hmma kan jag vara lite latt radd for fiskar som simmar runt fotterna i smasjoar och sa vidare. Har kryllar det av fiskar och jag ar inte det minsta radd! Det ar sa manga olika farger och reven ar sa fina. Helt otroligt! Jag kande att ta ett forsta dyk var ett maste sa dok gjorde vi. Nere pa 12 meters djup fick man se en helt ny bild av revet. Fortfarande lika fint, men nya fiskar, aven skoldpaddor och "Elvis", en enormt stor fisk, ca 80-100 cm lang med angelina jolies lappar. Dyket pagick endast i 30 min, men ar sa glad att jag gjorde det!! Helt fantastiskt. En dag kommer jag skaffa mig ett certifikat sa jag kan dyka pa fler platser i varlden. Har kommer lite bilder fran turen.




NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR