Goodbye surfers

Vår tid i surfers paradise är nu över. En tid av slappande, lägenhetshäng, stränder och jobbletande är nu över. Vi är nu officiellt backpackers igen. 
Jag och mina kompanjoner Tove, Philip och Arvin kom till Brisbane i förrgår tillsammans med Cecilia, Cassandra, Linnea, Ted, Gabbi och Jay. De sist nämnda hade biljetter till Avicii och då passade vi på att stanna i brisbane och festa med dem här en kväll.
Igår tog vi dock en sorgset farväl av Cecilia och Cassandra som begav sig tillbaka till surfers för sin sista tid i skolan innan deras äventyr också börjar ta slut.

Jag och min kompanjoner plockar upp vår vampervan imorgon och börjar beta av kusten upp mot Cairns. Noosa, fraiser Island, whitsundays, sunshine coast mm ligger på vårat packade 4 veckors schema som vi har med bilen. 
Efteråt blir det sydkusten vår sista tid innan flyget lämnar Australien med slutdestination Stockholm, Sverige.

Idag firar vi australia day. Det är tydligen väldigt likt svensk Valborg dvs en ursäkt till att dricka då det är röd dag dagen efter.
Vi har träffat några härliga svenskar och aussies på hostelet som vi lär hänga med ikväll och fira australia day the right way.



















NAMN *
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR